Allmänt > Fria diskussioner
Klagotråd
ada:
Jag får klaga lite på mej själv som avinstallerat scannerprogramvaran och går in på tillverkarens hemsida för att ladda ner drivrutinen igen, suck där är en fix för att laga buggen ihop med Internet Explorer 7, hade inte en tanke på att nåt skulle förändras för att webbläsaren uppdaterades (vem har det), och så är det så trögt att ladda ner skiten.... grrr
(hade alltså inte behövt installera om programvaran, bara ladda ner en lite fix)
ada:
Ännu tröttare blir jag för jag borde gått och tittat i stringhyllan om inte installationscdn till scannern låg där trots allt, nånstans såg jag den, varför laddade jag ner det från nätet alls, suck... allt bara för att jag ska scanna en liten bild att lägga ut för en updatering av en sida jag vil ha gjort idag...Nu blir det gjort i morgon... 4 minuter kvar av denna dag...
Reggis:
TWAIN Ada, vad skall du installera programvara till en scanner för? Verkar onödigt då den bara stör. Jag kör bara med Paint Shop Pro, den klarar allt och är enkel.
ada:
Aha, ingår scannerfunktion i nån slags universala drivrutiner? Får kolla på det när jag hinner
Annars har jag hela Adobepaketet med Photoshop, Indesign mm som jag jobbar med så nåt Paintshop pro behövs inte
Jag får passa på att klaga på min (sen november) nya mobil också (Sony Ericsson w200i), den är död, inte laddaren, har provat två, inte simkortet, använder den gamla mobilen nu, den är bara död, och jag hinner inte lämna in den än.
Reggis:
Har du det så behövs inget Paint Shop. Paketet kostar ju drygt 20.000 kr om man skall ha totto. Jag har det på jobbet men använder ändå ofta Paint Shop på grund av enkelhet. De flesta vill ju inte betala 20.000 spänn heller utan nöjer sig med att betala drygt 600 kr för Paint Shop.
Det enda du behöver installera är själva drivrutinen för scannern, inte alla andra program som följer med de här scannrarna. TWAIN finns i Adobe.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion