Allmänt > Fria diskussioner

Dagens filosofiska funderingar

<< < (111/118) > >>

Fluxe:
Hua!

- Ut med Kalle Planka % Co...  >:(

/Lasse

Reggis:
Nu börjar loppissäsongen att komma igång ordentligt. Fast mest är det maskerade handlare och butiksägare som finns på loppisarna om det inte handlar om köksrens. Var på två storloppisar i helgen med rätt magert resultat. Framför allt beror det på att handlarna som agerar säljare har hunnit handla innan besökaren får tillträde. Så det här med ”stängda” inomhusloppisar där besökarna först har tillträde efter uppackning är inte mycket att gå på, rätt urplockat. Så nu ser jag fram emot utomhusloppisarna där man kan komma när man vill, då finns chansen till fynd. Var även på ett par gårdsloppisar och där gick det att fynda.

Vad saknar du mest när du är utomlands? Är det filmjölk, osthyveln eller P1? Det var tre saker som de flesta sagt att de saknar. Ja det tål att tänka på faktiskt. Jag tror nog att det är P1 jag saknar mest. När man sitter och kör bil finns det ingenting som P1. Bilåkandet blir outhärdligt utan P1. Filmjölk, den blaskiga Arlavarianten, klarar jag mig utan.

Lite konstigt att ingen har svarat naturen och möjligheten att vara ostörd ute i naturen. Jag såg till exempel i dagens Metro att nudistvandring blivit förbjuden i Appenzell i Schweiz. Där är man upprörd över att en så osmaklig vana blivit vanlig i deras kanton. Snacka om konservatism. Här har Sverige en unik möjlighet att dra till sig turister som vill uppleva naturen in natura så att säga.

På Livgardet i Kungsängen har det uppstått förvirring. Det är där piratjägarna utbildas. ”Va fasen”, säger Mårten Guldstrand, blivande piratjägare, ”jag trodde att det handlade om att jaga ägarna till Pirat Bay och att deras server stod i Somalia”.   â€Det här verkar ruskigt, är det riktiga pirater typ Kapten Krook.” ”Det man undrar”, fortsätter Mårten: ”Jag förstod inte varför vi fått pansarbrytande robotar till beväpning för att skjuta sönder några servrar. Men nu förstår jag det är båtar vi skall skjuta på.”

Marcia Ball @ the Granada Theater

Reggis:
Ja så har vi fått svininfluensan som sätter skräck i världens befolkning. Fast här finns det en enkel lösning, det är bara att göra grillbitar av alla grisar vilket passar bra nu när grillsäsongen börjat. En uppäten gris den kan inte smitta. Lösningen är alltså att käka upp hela grisbeståndet.

Tyvärr så har jag inte kommit på detta utan det är Jan Björklund som knäckt idén, lysande eller hur? ”Jag har alltid haft svininfluensa”, säger Björklund. ”Det är inget att hetsa upp sig för, den smittar bara om man våldtar en gris”, säger Björklund. ”Jag är ju gammal militär och i min krigarutbildning ingår det att våldta en galt, det var då jag fick svininfluensan.” Fast jag märker det bara när jag sover för då drömmer jag om att käka upp min egen skinka, och det är inte kul”, låter vår utbildningsminister hälsa.

I Uddevalla är ingenting heligt, säger man i Bohuslänningen. I dessa finanskrisens dagar får alla hjälpa till. Fast i slutändan är det, enligt skolchefen Sarah, bara bra. Nej att ha brist på pengar ökar kreativiteten. Det finns ingen som är så kreativa som en person som håller på och svälter ihjäl enligt Mikael Höglind, Kristdemokraterna, och ordförande i Barn och ungdomsnämnden. Många förvandlas till kannibaler och äter upp sin nästa har det visat sig. Har vi då överskott på människor och stor arbetslöshet så är detta ett utmärkt och miljövänligt alternativ för att korrigera arbetsmarknadens överutbud på arbetskraft. Låt oss käka upp de arbetslösa. Även äldre personer borde kunna bli mat och då i första hand djurfoder till husdjur som hundar och katter.

Marcia Ball @ the Granada Theater

Reggis:
Nr 11 0429

”Sverige har börjat tala och Europa lyssnar”, säger Carl Bildt. Vår EU minister Cecilia fyller på, ”det beror på vår nya logga”. ”Jag har slitit i nästan två år med att få fram en ny logga för det kommande Svenska ordförandeskapet”, säger Cecilia Malmström. ”Ja människor vet inte hur mycket jobb vi lägger ner på det här. Det är matmenyer som skall sammanställas, det är limousiner som skall beställas och sen måste vi ha några vackra strofer som vi kan ta till. Där är Calles strof ett av fundamenten ”Sverige har börjat tala och Europa lyssnar” men vi har fler: ”När Carl börjar skriker så håller EU för öronen”. 

Nu kan vi läsa att Sri Lanka vägrar släppa in Carl Bildt, vilket är förståligt. Jag skulle inte heller släppa in Calle hemma hos mig. Enligt vad jag har hört så beror det på att han pratar så förbannat. När han sa ”Sverige har börjat tala och Europa lyssnar” så betraktar han sig själv som Sverige och nu vill han uppgradera sin slogan till: ”När Carl Bildt talar så lyssnar Världen i andakt”.  Fast det främsta skälet är att Sri Lanka misstänker att Calle har svininfluensa. Enligt uppgift är det Putin som sagt att Calle låter som en gris när han är på toaletten och dessutom ser det ut som en svinstia när han lämnar den. De var därför han inte fick komma till Ryssland. ”Vi kan bara inte acceptera hans toalettkultur” sa Medved. ”Jag har till och med pratat med hans grevinna, Anna-Maria Corazza, men hon säger att hon tycker det är sexigt med en man som uppför sig som en gris” låter Medved hälsa.

Fast nu har Calle snäppat upp konflikten och tagit hem ambassadören i Sri Lanka i protest och dessutom förlagt det Svenska flygvapnet i högsta beredskap. ”Det är nära krig nu”, låter Calle hälsa. De ska inte tro att de kan undvika att lyssna på mig, ”Svenska folkets röst i världen”, och inte bara det jag är även ”EU:s megafon i världen” eller EU:s gaphals som någon sa. Enligt Sri Lanka kommer Bildt att få en inbjudande senare men på detta svarar Calle, ”aldrig att jag åker dit, nu är det krig”.

Från Börsen är det bara att konstatera att hål är ingenting man vill ha i kristider. Sandviks börskurs straffas ordentligt, helt skoningslöst med ett fall på 13 %. Även Atlas Copco straffas hårt på börsen och även Atlas arbetar med hål så det måste vara något som har med hål att göra som leder till detta. Däremot så håller Oriflame stånd i den allmänt deppiga stämningen. Smink är en säker krisprodukt. Vad lär vi oss av detta? I kristider skall ni undvika att köpa företag som arbetar med hål och i stället satsa på smink. Fast se upp för grisen, det är grisar som oroar börsen mest och då menar jag inte Calle Bildt för han är ett svin.

Dani Wilde Band - Rock Me Baby

Reggis:
Mr Fix it, som han kallas i USA, allas vår Riksgäldsdirektör Bo Lundgren har varit och berättat om den Svenska modellen over there. Det första han framhöll var att man skall alltid börja dagen med en rejäl frukost, det är det viktigaste när det gäller bekämpande av en finanskris. Efter det är du i form för att bekämpa kapitalismens avigsidor men först efter ett toalettbesök. Vid behov,  intag också ett lindrigt laxermedel för att få fart på magen. Mr Fix föreslår Samarin i portionsförpackningar, en eller två förpackningar. Tänk också på att toapapper från Leni förhöjer toalettbesöket. Mister Fix använder bara toapapper från Leni.

Sen är det dags att fräscha upp sig efter dessa anala ansträngningar och ta en ordentlig dusch. Sen kommer vi till ett gympass, en vältränad kropp är en förutsättning för att kunna möta den kapitalistiska hydran bestående av bonus, girighet och uppumpade resultaträkningar. Mr Fix går alltid till Friskis & Svettis gym. Efter passet så är det dags för att ta sig en dusch igen och några stänk med rakvatten efter rakningen. Mr Fix använder alltid rakvatten från Calvin Klein. Sen är det dags för lunch och efter det middagsluren. Det gäller att vara utvilad för annars är man chanslös mot kapitalismens giriga tentakler och smittsamma virus.

När du sedan vaknar efter en vederkvickande tupplur är klockan över 12:00 och då är det dags för ett glas väl kylt vitt vin. Mister Fix dricker bara vitt vin Chablis. I Sverige är det regel att inte dricka alkohol före 12:00 annars är ju det den givna starten på dagen. Sen ett 10-tal glas senare så har kreativiteten flödat men nu börjar alkoholen ta ut sin rätt, dags för en tupplur igen. När du sen vaknar igen så är det dags för kvällens nöjen. Sen vaknar du lagom bakis på morgonen och efter en ordentlig frukost är det bara att spotta i nävarna på väg till dagens första toalettbesök, en väl trimmad tarm det är A och O. Det är så här jag bekämpade finanskrisen och det fungerade i Sverige säger Mr Fix.

Ja Första Maj, vajande svarta fanor, man blir revolutionär och vill ut och skrämma skiten ur borgerskapet. Vi skall pissa på era gravar, vi stampa på ert kön. Vi skall våldta era söner och spika upp dem på ett krön. Visar sig borgarbrackorna och deras lakejer offentligt så skall vi förvandla dem till eunucker och stoppa ner organet i käften på dem. Sen är det dags för efterfest i parken med billigt rödtjut på kartong och att ropa glåpord åt det kapitalistiska samhället lakejer nämligen polisen.  Det är något särskilt med 1:sta maj.

Bella Ciao - Modena City Ramblers

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion