Allmänt > Fria diskussioner

Varför heter vi det vi heter?

<< < (4/14) > >>

Anja:

--- Citat från: kina_p skrivet sön 14 okt 2007 09:04:31 ---Har sedan på eget bevåg ändrat till att stava med K, bara för att skilja mig lite från mängden (vi var 3 st i klassen med samma namn)

--- Slut citat ---

Det är intressant hur vi upplever våra namn. Jag skulle gett min högra arm för att slippa heta Anja när jag växte upp. Det fanns inte någon, mer än jag, som hette Anja. Idag tycker jag det är enbart positivt.

loppistanten:
Mitt namn kom till när en mycket god vän länge hade stått o funderat över allt jag hade samlat på mig.

Om du någonsin skulle öppna affär, sa han - så skulle den heta " Loppistantens hörna"

O så skulle du ha en gammal 2CV-Citroen - o på sidan skulle det stå loppistanten - o så blev det ;D

loppistanten:

Altså med undantag av 2Cv`n ;) -
än så länge - den står HÖGT på önskelistan

godnatt o kram på er

Anja:

--- Citat från: loppistanten skrivet mån 15 okt 2007 01:59:05 ---"Loppistantens hörna"

--- Slut citat ---

Var hittar jag den? :)

kas:
Jag har bara tagit tre av mina namn (kjell anders S) kas...Det krävs tre bokstäver, annars hade blivit ks...eller kommatecken, för jag är nog i grunden en pers som blivit lat!! Så lat att jag ligger online/inkodad direkt jag kliver in, därför ser ni min sign när jag är med, låt datorn göra jobbet!!! ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion